6 Haziran 2021 Pazar

Deniz salyası

 Çok uzun zaman oldu yazmayalı. Ama bu konu beni çok üzdü ve yazmam gerektiğini hissettim. Bunda artık 11 yaşının son aylarını yaşayan Ege’nin büyük payı var. 

Maalesef bildiğinizi gibi Marmara’nın tamamı ve Kuzey Ege’nin bir kısmı deniz salyası ile kaplanmış durumda. Bununla ilgili soru önergesi TBMM’de reddedildi. 

Dünya tarihinde denizini öldüren ilk millet olarak tarihe geçtik. Bunun üzüntüsü içimde o kadar ağırki.

Ben 9 seneyi geçen bir süredir Türkiye’den uzakta yaşıyorum. Bu dönemde en çok özlediğim şey deniz kokusu ve balıktı. En son pandemiden önce Trieste’ye gittiğimde denizin kokusu beni içine çekmişti. Hatta şu an bu satırları yazarken Dario Moreno’dan Deniz ve Mehtap’ı dinliyorum. 

Benim için deniz eşittir huzur. Hele ki benim gibi İzmir doğumlu olup, denizle 40 günlükken tanıştıysanız, denizle ilişkiniz çok farklı olur. İşte bu nedenle deniz salyasını gördüğümde gözlerime inanamadım. Üzüntüden söyleyecek söz bulamıyorum.

Ege’ye bu deniz salyasının ne oldugunu anlatırken, denizi dünya tarihinde öldüren ilk milletimişiz dedim. Ege’den vurucu soru geldi. “Peki Deniz bize ne yaptı ki öldürdük?”

İşte bu yüzden yazıyorum. Deniz bize ne yaptı ki öldürdük?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder