10 Temmuz 2013 Çarşamba

Yabancı bir okulda ilk tecrübeler 2

Geçen gün bahsettiğim gibi Ege, ilk defa İngiliz okuluna başladığında çok ciddi bocalamıştım. Ama benim bu bocalamamı Ege yaşamadı :)
Okulun neyi ne kadar öğrettiğini pek anlayamıyordum. Oğlum zaten İngilizce bilmiyordu, sınıfı okulun ilk günü ziyaret ettiğimde çocukların çamura veya tutkala ellerini sokup oynadıklarını görmüştüm. Bir kısmı da küçücük boncukları ipe diziyorlardı. Çocukların bu uğraşıları bana çok anlamsız gelmişti. Çocukları başı boş bırakıyorlar ve çocuklar da sadece ortalığı karıştırıp serbestçe oynuyorlar diye düşünmüştüm. Ege de okulda olanları çok anlatmadığı için neler olup bittiğini anlayamıyordum.
Ancak işin aslını çok sonra okulların kapanmasına 2 hafta kala okulda yapılan bir workshop'ta öğrendim. Benim için sadece kirli bir oyun olan çamurda daire yapmak, tutkalla oynamak aslında yazı yazmaya hazırlık çalışmalarıymış.
Belki biliyorsunuzdur ama ben bilmiyordum, çocukların yazı yazmaya hazır olmaları için kol kaslarının ve omuzlarının yeterince gelişmiş olması gerekliymiş. Okulun bahçesinde tırmanma duvarı var, bu duvara sürekli çocukları tırmandırıyorlarmış omuzları gelişsin diye, tutkalla ve çamurla dairesel hareketler yaptırıyorlarmış dirsekten bileğe kadar olan bölümü geliştirmek için ve boncukları ipe dizdirmekteki amaç da parmakları ile kalemi doğru bir şekilde tutmalarını sağlamak içinmiş.
Çocuklara yazı yazmayı öğretirken önce küçük harflerden başlanmalıymış, büyük harflerden değil. Çünkü dairesel hareketlerle yazı yazmayı öğretmek gerekliymiş. En önemli nokta da çocuklara yazmayı kağıt kalemle değil daha yaratıcı fikirlerle öğretmeye çalışmakmış.
Yukarıda sadece birkaç örnek verdim bu fikirlere. Daha yaratıcı fikirler bulmak sizlere kalmış.
Aşağıdaki linkte de bu workshop'ın sunumunu bulabilirsiniz. İşinize yarayacağını düşünüyorum.

http://www.nordanglia.com/budapest/images/doc_library/curriculum/EYFS%20Physical%20Development%20Workshop.pdf

4 yorum:

  1. Merhaba ben Banu. Yaklaşık 1,5 ay sonra budapeşteye expat olarak geleceğim. Blogunuzu görünce çok sevindim çünkü gerçekten tecrübeleriniz benim için çok değerli olacak. Önümüzdeki hafta budapeşteye okul ve ev araştırması için geleceğim. Kızım haziranda 7 yaşına girdi. Şu anda 3 okul üzerine odaklanıyoruz. American school, british school ve britannica school. Ama şu aşamada sadece internetten araştırma yapabiliyorum. District 2 yada 12 de yaşamayı planlıyorum çünkü ofisim budaörste olacak. Okul seçimi konusundaki tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Banu hanım, çok sevindim buraya yeni bir ailenin daha taşınmasına. Benim eşim de Budaörs'te çalışıyor, biz 2. Bölgede yaşıyoruz. Buraya en yakın okul British olduğu için bu okulu seçtik. Bana mail adresinizi gönderirseniz uzun uzun bildiğim her şeyi anlatırım. İsterseniz Agustosun 3üne kadar buradayım geldiğinizde de yardımcı olmaya çalışırım.

      Sil
    2. Banu hanım bana xpatanne@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz.

      Sil
  2. Çok teşekkürler. E-mail adresim banu.yesil@tescokipa.com.tr . Son yazınızı da okudum çok faydalı bilgiler içeriyor. 29 Temmuz haftası budapeştede olacağım, sizinle de mutlaka görüşmek isterim uygun olursanız.

    Deneyimleriniz sadece okul olarak değil her konuda çok kıymetli olacak bizim için ayrıca türk bir ailenin varlığı bile beni şimdiden rahatlattı.

    Çok teşekkürler

    YanıtlaSil