31 Mayıs 2013 Cuma

Antibiotik kullanımı

Geçen gün gazetede okuduğuma göre Türkiye antibiotik kullanımında listenin üst sıralarında yer alıyormuş.
Bizim Türkiye'deki çocuk doktroumuz çocuklara antibiotik vermemesiyle ünlü. Mümkün olduğunca çocukların immün sistemlerinin gelişmesi için onları ilaçlardan uzak tutuyor.
Kızım Ada doğduğunda, oğlum Ege kreşe yeni başlamıştı ve sürekli nezle olup daha sonra da Ada'ya bulaştırıyordu. Ada'nın burun akıntısı ve öksürükleri çok nadir kesiliyordu. Her seferinde büyük bir telaşla doktora koşuyordum ve hep aynı cevabı alıyordum: "Odası serin olsun, burnu tıkanmasın."
Odasının serin olmasından kastettiği yazın 21, kışın ise 18 derece. Bunun uygulaması kolay birşey olmadığını biliyordum ve uygulayamıyordum. Ama elimden geldiğince odasının soğuk olmasına gayret ediyordum.
Macaristan'a gelince Ada da kreşe başladı. Başlar başlamaz hasta oldu. Artık hastalıklarına o kadar alışmıştıkki normalde doktora gitmezdik ama tesadüfen Ada hasta olmadan önce tanışmak için bir doktordan randevu almıştım. Hasta olunca da gitmek şart oldu.
Gider gitmez doktor Ada'ya antibiotik yazdı. Tabiki benim moralim bozuldu, ben o kadar alışkınımki hasta olmasına ve bu hastalıklarda ilaç kullanmamaya, ne yapacağımı şaşırdım. Hemen Türkiye'deki doktoru aradım, "sakın kullanma, dışarı çıkıp hava aldır" dedi. Bu arada aylardan şubattı ve her yer karlıydı. Ama gerçekten de soğuk havanın etkisiyle burnunun tıkanıklığı geçti ve hastalığı toparladı. Bir ay sonra yine Ada hasta oldu, yine doktora gidildi, yine antibiotik yazıldı ve TÜrkiye'deki doktorumuz yine kullandırmadı ve Ada maaşallah toparladı.
Daha sonra Macaristan'daki doktorumuz, kendisinin antibiotiği Macaristan'daki diğer doktorlara göre daha az verdiğinden söz etti. Eğer o az yazıyorsa bu ilacı, diğer doktorları düşünemiyorum bile.
Şimdi şu başta bahsettiğim haberin ne kadar doğru olduğunu düşünüyorum ve şüphe duyuyorum.

2 yorum:

  1. istanbuldaki doktorunuzu merak ettim??

    YanıtlaSil
  2. Doktorumuzun ismi Barbaros Ilıkkan. Ulus'ta Klinilk isimli merkezde görevli. Kesinlikle tavsiye ederim. Saglıkla kalın

    YanıtlaSil